Incydent dla zespołu odbiorców
Rok powstania: | 1966 |
Numer w katalogu: | XVIII.2 |
Numeracja odautorska: | 117 |
Kategoria: | Happeningi i be-in oraz muzyka konceptualna (XVIII) |
Obsada" | zespół odbiorców |
Prawykonanie: | Kraków, 15 VI 1997 |
Niektórzy uważają, że komponuję za dużo. To głupie. Dlaczego tyle komponuję? Dlaczego w ogóle komponuję? Bo to jest możliwe. "Quattro movimenti" czekało na prawykonanie jedenaście lat, "Topofonica" – dwadzieścia pięć, "Ekstrema" – trzydzieści jeden, "Trzy krótkie utwory na fortepian" – czterdzieści pięć. Wiele moich utworów nie było wykonanych nigdy. A komponowanie przychodzi mi z łatwością. Kiedy siadam za stołem, mam tylko dylemat: muzyka – czy teatr. Podzieliłem miesiąc na dwa. Drugą część miesiąca spędzam w Polsce. Pierwszą – w Salzburgu. Mam tam dwa biurka. Jedno do muzyki, drugie – do teatru.